reklama

Do práce na dvoch kolesách - pre a proti

Už cca mesiac chodím do práce na jednostopovom nemotorovom vozidle, ktoré bolo vyvinuté niekedy v roku 1890 - áno, ide o bicykel, hoci moje konkrétne vozidlo bolo vyvinuté omnoho neskôr, aspoň dúfam. Tu sú moje postrehy a dojmy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Robíte niečo pre svoje zdravie - Každý deň si dám cestu na bicykli 5 km do práce a 5 km späť. Nie je to veľa, ale predsa. Nehovoriac o tom, ako pri takejto jazde môžete zrelaxovať a pozitívne sa naladiť.

Najčastejšia obava na jazdení na bicykli do práce je, že prídete spotený. Ja chodím takto každý deň a zatiaľ som nevnímal, že by som prišiel so spocenými pazuchami:) A to pracujem ako advokátsky koncipient, čiže do práce chodím na bicykli v obleku. (O nohavice sa nemusíte báť, v miestnom športovom obchode som si kúpil za 1,50 eur držiaky na nohavice, aby Vám voľne nelietali a nezachytili sa o reťaz)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď chodíte po meste na bicykli, aj keď idete víkendovým tempom, často prídete, kde potrebujete omnoho skôr (porovnávam s hromadnou dopravou, nie autom). Napr. keď som chodil do práce autobusom, z domu som musel vyraziť na 7:35, aby som stihol autobus na 7:38, pričom do práce som ledva stíhal na 7:58 - 8:00. Odkedy chodím bicyklom, stačí mi z domu vyraziť aj na 7:44 a do práce prídem bez problémov na 7:57 - 7:58. Minule sme s kolegom vyskúšali “sociálny experiment” a to taký, že sme sa vybrali zo Štúrovej ulice v Košiciach na Ťahanovce, ja bicyklom a on autobusom. Ja som došiel na Ťahanovce o 7 minút skôr a to som nešiel žiadnym závodným tempom, ani som nedošiel spotený. Na bicykli viete veľmi veľa času ušetriť tým, že nemusíte čakať, kedy príde autobus. Taktiež viete využiť kombináciu cesta / chodník, teda môžete sa vyhnúť viacerým červeným (keď je zelená pre autá, tvárite sa, že idete po ceste, keď majú zelenú chodci, tak sa tvárite, že ste chodec).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Samozrejme jazda na bicykli má svoje nevýhody, ktoré nie sú zanedbateľné. Napr. v Košiciach je dosť veľký problém, že tu prakticky neexistujú žiadne cyklochodníky až na zopár výnimiek, teda buď sa musíte vyhýbať chodcom na chodníku a riskovať, že sa “vytrepete” o nejaký obrubník alebo musíte ísť po ceste a naši šoféri, nie sú k cyklistom extra ohľaduplní (mohli by Vás obehovať aj vo väčšej vzdialenosti ako 1 m). Pri reálnom používaní bicykla sa Vám stane, že budete musieť používať niekedy aj rýchlostné cesty v rámci mesta, na ktorých je jazda na bicykli zakázaná, čo Vás vystavuje hrozbe pokuty.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalšou nevýhodou je dážď a vietor, čo Vám poviem, keď prší alebo veľmi silno “fúka”, tak je to oničom, ale cyklistickému nadšencovi to neprekáža.

Keď si chcete tak nejaký nápoj na posmelenie, tak opatrne, jednak, že to nie je legálne a navyše v prílišnom množstve je to aj nebezpečené.

Asi poslednou nevýhodou je, že pri jazde po meste na bicykli nestretávate svojich autobusových priateľov, ale na druhej strane, skôr máte chuť sa stretnúť s niekým, keďže sa k nemu viete rýchlejšie priblížiť (cesta za frajerkou sa tak stane zároveň aj tréningom).

Ďalšou nevýhodou, ktorú ja osobne vnímam je, že skôr si okopete topánky, keď nastupujete a zostupujete z bicykla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aký je teda záver z tohto článku? Pravdepodobne žiaden, mne sa takéto cestovanie zapáčilo, avšak už teraz mám obavy, čo budem robiť, keď príde zima, čo mi pravdepodobne úplne znemožní jazdu na bicykli.

Roman Frnčo

Roman Frnčo

Bloger 
  • Počet článkov:  96
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Advokát pôsobiaci v Košiciach. Poslanec mestskej časti Košice - Nad jazerom.Ak by ste potrebovali právne služby, môžete využiť správu nižšie alebo zavolajte mi na 0905 650 150. Zoznam autorových rubrík:  Právo a politikaVieraRôzne

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu